Tai, kas prasidėjo kaip paprastas bandymas auginti saulėgrąžų daigus, netrukus užvaldė visus „Žali žali“ įkūrėjų namus – šie pradėjo panėšėti į šiltnamį. Iš lūpų į lūpas vykusi komunikacija įgavo pagreitį ir daigų paklausa greitai nebeatitiko namuose užauginamos produkcijos. Taip šeimos idėja virto klestinčiu verslu.

Nors daigai turi daug maistinių medžiagų, „Žali žali“ didžiausią dėmesį kreipia į produktų skonį. Kiekvienas jų gaminys – nuo aukščiausios kokybės daigų iki džiovintų vaisių ar daržovių ir net šokolado produktų – sukurtas siekiant vartotojui suteikti ypatingą skonio patirtį. 

Iššūkiai veikiant griežtai apribotame sektoriuje

Natūralu, jog įmonei plečiantis, kilo vis daugiau iššūkių. Veiklą vykdydami daugiausia vietinėje rinkoje, „Žali Žali“ susidūrė su logistikos kliūtimis – šviežias maistas reikalauja išskirtinių laikymo sąlygų ir greito transportavimo. Tarptautiniai užsakymai galimi, tačiau dėl minėtų apribojimų įmonė kol kas įgyvendina tik individualias užklausas, kurių daugiausia sulaukia šventiniais laikotarpiais.

Specifinis daigų auginimo procesas riboja ir tvarumo iniciatyvų įgyvendinimą. „Žali Žali“ gamyboje taiko uždaro ciklo sistemą, pagal kurią daigai auginami substrate, pagamintame iš pakartotinai naudojamų atliekų. Visgi, daiginimo procesas reikalauja labai daug vandens ir elektros energijos išteklių. Taip pat ir daigų pakuotės kol kas neatitinka pačių aukščiausių tvarumo standartų – šie produktai išlaiko drėgmę, todėl plastikas yra vienintelė tinkama galimybė išsaugoti maisto šviežumą ir kokybę. Nepaisant to, „Žali Žali“ ir toliau ieško sprendimų, kurie suderintų tvarumą su griežtais maisto gamybos reikalavimais.

Tinkamos paramos paieška

Įmonė jau yra investavusi į kelias saulės elektrines, taip siekdama energetinės nepriklausomybės, tačiau aukšti finansiniai kaštai apribojo galimybes papildomai įsigyti saulės bateriją. Čia pasitarnavo ilgalaikis ryšys su LIC ekspertais, kurie supažindino „Žali žali“ atstovus su atviru EENergy kvietimu.

„Galimybė gauti finansinę paramą energiją taupantiems sprendimams buvo būtent tai, ko mums reikėjo. Nedvejodami pateikėme paraišką dotacijai gauti ir galiausiai įsigijome saulės bateriją. Dabar belieka tik sulaukti labiau saulėto metų laiko“, – pasakoja „Žali žali“ vadovas ir bendraįkūrėjas Vincas Benevičius.  

Žvelgiant į ateitį

Siekdami optimizuoti užsakymų procesus ir pagerinti klientų patirtį, šiuo metu „Žali žali“ kuria e–parduotuvę, kuri bus orientuota į užsienio rinkas. Ši iniciatyva leis vartotojams produktus užsisakyti patogiau ir greičiau, taip pat atvers naujų galimybių įmonės plėtrai už Lietuvos ribų. 

„Norime, kad daigų pramonėje „Žali žali“ pavadinimas taptų taip pat gerai atpažįstamas, kaip „Pampers“ kūdikių priežiūros srityje. Juk daugelis vietoj bendrinio sauskelnių pavadinimo sako tiesiog pampersai. Tai tik įrodo, kad šis prekės ženklas rinkoje užima lyderio poziciją,” – reflektuoja Vincas Benevičius.

Daugiau apie „Žali žali“ veiklą sužinoti galite čia.

Paskutinį kartą redaguota 17 vasario 2025